Doorgaan naar hoofdcontent

IJsland

Wat moeten we over IJsland vertellen....het is echt in 1 woord geweldig!
Het bijzonder aan IJsland is dat je achter elke berg weer een heel andere landschap ziet.
En dat in combinatie van de lichtval is echt zo ontzettend mooi!
Het zo robuust, maar zo bijzonder.
Ik ben echt wel een mens die graag de warmte opzoekt, maar IJsland is echt de moeite waard!

We hebben hier een hoop dingen gedaan en meegemaakt. Genieten van een mooie natuur, naar......je vlucht missen.....ja echt waar, hoe krijgen we het voor elkaar.
We zullen maar bij de mooie dingen beginnen.

26/08 (Reykjavik)

Aankomst in Reykjavik, auto huren, en naar ons verblijf. We hebben in de avond nog heerlijk wat gegeten en daarna heerlijk geslapen.

27/08 (Whale safari, Strokkur geyser, Gullfoss Waterfall)

Vandaag gaan we walvissen spotten, althans dat is de bedoeling. We gaan met een raftboot dus dat moet een leuke ervaring worden. Helemaal in een pak gehezen tegen het water en de kou, zijn we er klaar voor. Het is een spannend ritje maar wij hebben weer de pech dat we helemaal niks hebben gezien.
Luke wilde graag ook papegaaiduikers zien, en dat is gelukkig wel gelukt. De kans was maar heel klein dus dat betreft hebben we wel weer geluk.

Daarna zijn we doorgereden naar de geisers en de waterval. De geisers waren erg mooi, toch een bijzonder gezicht als het water zo de lucht in spuit.  Elke paar minuten barst deze uit, dus als je geen foto hebt gemaakt, moet je weer geduld hebben.

Ook de waterval was indrukwekkend. Als je die op een plaatje ziet dan is hij al mooi, maar in het echt overtreft het toch echt je verwachtingen. Luke vind het toch wel eng zo dicht bij de waterval, de val is enorm van het water. Je staat er boven op, en je kunt niet onder de waterval komen omdat deze in een kloof valt.

28/08 (Whale safari, Skógarfoss waterfall, Reynisfjara black beach, Seljalandsfoss waterfall)

Omdat we een dag eerder niks hebben gezien mogen we vandaag opnieuw met de grote boot.
Vandaag hebben we een heleboel dolfijnen gezien, maar helaas weer geen walvis.
Maar dit was ook erg leuk, hoe ze onder de boot doorzwemmen en voor je uit springen.

Vandaag gaan we ook weer naar 2 watervallen en naar een zwart strand.
Onderweg kwamen we nog 2 koninkrijkszalen tegen, toch opvallend zo'n blauw bord.

De eerste waterval was ook weer indrukwekkend. De zon schijnt vandaag volop en beter kun je het dan hier niet hebben. Deze staat bekend om zijn mooie regenboog die er dan te zien is.
Luke en Zoe probeerde heel dichtbij te komen, en waren dus ook kletsnat toen ze terug kwamen.

Op naar het zwarte strand, met zijn enorme rotspartijen. Als je aankomt zie je de borden met pas op vallende rotsen. Dat de kinderen daar dan op zijn gemak rondlopen voelt niet echt prettig.
Mooi groot strand, met naar alle kanten mooi uitzicht.
Toch vraag je je af hoe het zich zo allemaal gevormd heeft.

De tweede waterval is wel het mooiste vinden wij, omdat je daar ook achter de waterval langs kan lopen. Ook hier probeerde Luke onder de waterval te gaan staan, zodat hij een echte regendouche kreeg. De kleuren zijn zo met de zon gewoon prachtig, dat betreft hebben we vandaag echt geluk.
We waren hier per ongeluk voorbij gereden, dus toen hadden we besloten het op de terugweg te doen, een hele goede beslissing want nu lag hij in de zon, aan het begin van de middag nog niet.

Op de terugweg zijn we nog bij de gletsjer gestopt, daar kon je tot aan de voet van de gletsjer lopen.
Mocht niet te dichtbij ivm dat de gletsjer instabiel is.
Wel leuk dat je zo onderweg  nog leuke stopplaatsen tegen komt die niet in de planning zaten.

29/08 (Kvika foothbath, Brimketill, Krysuvík)

Ja, vandaag zouden we naar New York vliegen, dus we moesten onze tijd nog even vullen tot 19:00 wanneer onze vlucht moest gaan. Vol overtuigd hiervan zijn we op pad gegaan.

We zouden naar blue lagoon gaan, maar deze zat vol. Zat dus ook al niet mee, maar achteraf is het maar goed dat we hier geld op bespaard hebben.
We wilde wat warmwaterbronnen opzoeken zelfs dat is niet helemaal gelukt.
Wel hebben we een warmwaterbron gevonden voor onze voeten, maar niet om in te zwemmen.
Maar heerlijk was het zeker, maar de kids wilde er 1 waar je helemaal in kon.

Hele mooie natuur gezien, en een iets wat op een bron leek maar alleen niet warm was, de kinderen wilde toch proberen te zwemmen, maar was echt te koud. 14 graden buiten, water zal nog kouder zijn geweest.........

Na nog een zoektocht naar een bron hebben we niks gevonden op de route naar het vliegveld.
Wel kwamen we nog bij modder bronnen waar je niet kon zwemmen. Het is maar goed dat je de geur niet kunt ruiken, maar mooi was het wel. De kinderen zijn nog helemaal de berg opgeklommen met een geweldig uitzicht.

We hebben van deze laatste dag genoten tot.......we op het vliegveld kwamen.
We dachten 3 uur van tevoren aanwezig te zijn, maar we hadden de aankomst tijd in gedachten niet de vertrektijd.
Dit overkomt ons nooit, we checken alles altijd 3 keer......maar ja we waren zo overtuigd.
Duur grapje, nog een hotel hier, nog zo'n duur grapje. Moeten hier maar niet te veel bij stilstaan.

Morgen ochtend om 10:30 vliegen we nu naar New York.
Een hoop geregel hier nu,.....
 Ik was bang dat we onze lunch morgen op Bethel gingen missen, de kinderen waren al teleurgesteld.
Maar het is gelukt we mogen nu woensdag lunchen! Joehoe

Populaire posts van deze blog

Road to Apoera

We wisten dat de weg naar apoera een avontuur zou gaan worden, maar wat voor een avontuur het geworden is dat was zelfs voor ons nog een verrassing. We knew that the road to Apoera was going to be an adventure, but it was an adventure that even surprised us. Je kunt apoera bereiken met de boot vanuit Nickerie waar wij wonen of met de auto vanuit Paramaribo. De route met de auto is een route van ongeveer 8 uur over een bouxiet weg dwars door de jungle van Suriname, dat is een weg die je ooit gereden moet hebben, dus wij gaan over de weg. Er gaan verschillende verhalen de ronde of je deze weg nu wel of niet moet rijden, en wel of niet alleen. Onze informatie komt van iemand uit apoera dus voor ons het meest betrouwbaar. Wel goed voorbereiden, maar de weg is goed te doen is ons verteld. We dachten, we nemen het zekere voor het onzekere, dus de auto volgepakt met nood pakket, voor wat er eventueel zou kunnen gebeuren. Want ja er zijn stukken bij waar je geen telefoo

Apoera - Blanche Marie

Na een lange reis waren we blij in apoera te zijn aangekomen. We mochten de komende week bij Romano en Trifosa logeren. Ze hebben een leuk gezellig huis boven de koninkrijk zaal. We hebben genoten van Romano's kookkunsten en de heerlijk warme douche, want die hebben wij niet. We waren hier ook met oudjaar en we zijn ons kapot geschrokken van het vuurwerk, het leken wel bommen die afgingen en dat is niet overdreven. Dat soort vuurwerk is echt illegaal in Nederland. Dat was echt een nieuwe beleving. Zoë raakte er zelfs door in paniek en Luke...... Ik zei altijd, als Luke slaapt kun je een bom laten vallen. Nou dat is zeker waar 😂 After a long journey we were glad to have arrived in Apoera. We were staying the week at Romano Trifosa. They have a nice cozy house above the kingdom hall. We enjoyed Romano's cooking and the delicious hot shower, because we do not have one. We were here New Year's Eve and we are devastated shocked by the fireworks, it seemed like bombs

Bakaaboto

It's vacation for the childeren and that means that we are in the city (paramaribo) Het is vakantie voor de kinderen dus dat  wil zeggen dat we weer naar de stad (paramaribo) zijn.  The first day there was a circuit assembly. It was nice to meet old friends that we got to know two years ago, to see new friends and to meet new people. De eerste dag hier was er kringvergadering. Erg leuk om oude vrienden te zien die we twee jaar geleden hier hebben leren kennen, nieuwe vrienden te zien en nieuwe mensen te ontmoeten . We are staying whit friends and they arrange to go somewhere. The water there was too high, so they arrange that we are going to bakkaboto's. We are staying near lelydorp, so we have to drive for 2,5 hour's and that means to get up early. Degene waarbij we logeren hadden iets geregeld om naartoe te gaan. Het water bleek te hoog te zijn dus hebben ze op het laatste geregeld dat we naar bakkaboto gaan. We verblij